هواشناسی خراسان رضوی با توجه به افزایش گرادیان فشار هوا بر شدت و سرعت وزش باد در سطح خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد.

هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد

به گزارش قدس خراسان، در اطلاعیه هواشناسی خراسان رضوی آمده است: طبق تحلیل نقشه‌های هواشناسی از عصر سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۵/۱۰ با افزایش گرادیان فشار هوا بر شدت و سرعت وزش باد در سطح استان افزوده خواهد شد.

در ادامه این اطلاعیه پیش‌بینی می‌شود: وزش باد در برخی از نقاط بویژه نیمه شرقی و جنوب شرق استان گاهی شدید همراه با طوفان گردوخاک، احتمال خسارت، کاهش میدان دید و کاهش کیفیت هوا همراه باشد.

همچنین مسیر جریانات به طور متناوب باعث انتقال ذرات گردوغبار و کاهش کیفیت هوا در سایر نقاط استان بویژه نواحی مرکزی خواهد شد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: از اوایل هفته آینده با شمالی شدن جریانات ضمن کاهش نسبی دما انتظار می‌رود شاهد افزایش ابرناکی و وقوع بارشهای رگباری توأم با رعدوبرق در نیمه شمالی بویژه شمال غرب استان باشیم. لذا هشدار شماره ۲۶ با سطح زرد به حضور ارائه می‌گردد.

همچنین وزش باد شدید در برخی از نقاط طوفان گردوخاک همراه با احتمال بروز خسارت در نواحی بادخیز بویژه نیمه شرقی و جنوب‌شرق و همچنین کاهش کیفیت هوا و میدان دید در غالب نقاط استان.

هواشناسی خراسان رضوی توصیه کرده است: خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی به دلیل افزایش شدت وزش باد. عدم تردد و توقف در حاشیه ساختمانهای نیمه تمام همچنین درختان فرسوده، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت (بویژه مناطق بادخیز استان) و خودداری از فعالیت‌های طولانی مدت خارج از منزل (بخصوص سالمندان و افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی).

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.